9.26.2013

Varför gråter livet när döden alltid ler mot mig

jag lever för henne     
Jag får inte säga nej till mamma längre. Vill hon göra något tillsammans med mig måste jag säga ja, har inget större val. "Då gör du det utan att tjura" säger min terapeut. "Du måste aktivera dig"
Jag har aktiverat mig hela dagen nu, knappt varit ensam och ändå har jag mått lika dåligt som annars. Vad är meningen?

Mom and dad, did you search for me? I've been up here so long i'm going crazy

Jag står i duschen och försöker desperat tvätta bort allt det smutsiga på min kropp, men misslyckas. Det sitter fast, har trängt in sig i huden och gör mig ännu äckligare.

"Din depression är fysiologisk" Okej
"Det är många som mår dåligt på hösten.. Det är en sån tid" Okej
Vad ville du ens ha ut av det undrar jag då. Min depression är fysiologisk, är jag mindre sjuk då eller vad är grejen? För jag förstår inte.

Förstår inte ens varför jag försöker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar