10.07.2013

Du min bäste vän

Jag tänker för mycket på vad som skulle hända om hon dog. Om hon tog livet av sig. Jag skulle inte klara det för jag vill bara bryta ihop så fort jag tänker på det.
Jag är så rädd att någon kommer ringa snart och säga att hon är död, att hon valde att lämna allting här. Livrädd är jag. Jag vet inte hur jag skulle ta det beskedet, men jag ser framför mig att allt stannar tills jag fattat vad som nyss sagts och sen rasar hela min värld. Skrik, tårar. En kropp som skakar och ett hjärta som gör ont. Tomhet.
Jagoda, bästa vän, Luu, Lucas, blåbär. Jag vet inte vad du egentligen vill att jag ska kalla dig. Men du måste förstå att jag behöver dig. Jag dör utan dig, snälla, låt mig slippa få reda på hur ett liv utan dig skulle se ut.

"i en dröm drömde jag att du ringde mig
du min bäste vän
du var som vanligt
du drog skämt och retades och skrattade
du berättade att du hade fått en ny medicin
som var den bästa någonsin
och du hade varit på världens bästa konsert
allting du hade gjort var som vanligt världens bästa
och det där med att du hade dött var ju såklart ett skämt
eller något slags misstag
men sakta förändrades rösten
och jag förstod att det var någon annan, som härmade dig
och du gled bort igen
du min bäste vän
och jag hann inte fråga vad du tyckte om allt;
minneskonserten till dig
skulle vi spela min nya låt eller inte
och vilken låt skulle vara intro?
och framförallt
jag hann ju aldrig fråga dig varför du hoppade jag trodde jag hade tid
jag trodde jag hade tid" - henrik berggren.

1 kommentar:

  1. Jag älskar dig så himla mycket. Kan inte ens beskriva det. Du kommer aldrig förlora mig, jag kommer inte lämna dig. Oroa dig inte.

    "Wipe your tears child. Life is too short for so much sorrow."

    SvaraRadera