5.21.2013

Vilken lycka?

Ångest, oro, stress, skam, ångest, ångest och så klämmer vi in lite mer oro emellanåt.
Vet inte vad jag vill skriva.. Sitter och glor på tangenterna, skriver några ord och suddar. Om och om igen. Skriv skriv skriv, sudda sudda sudda.

Ibland läser jag gamla dagböcker, inser att jag kommit långt bara sen i höstas. Samtidigt vet jag att hur långt jag än har kommit är det alltid längre kvar. I höstas var allting upp och ner, ut och in och bak och fram. Det är läskigt att se tillbaka på hur dåligt jag faktiskt mådde och att jag inte förstod det då. "Så dåligt mår jag inte egentligen..", "Jag behöver inte den här "hjälpen"".
Men en liten del av mig insåg faktiskt. "Jag MÅR JU DÅLIGT, hjälp mig för fan".
Det var så delat, hela jag var delat på två. Frisk och sjuk, bra eller dåligt, svart eller vitt. Ingen dialektik där heller.

Herregud, vad ville jag ens få ut av detta? Jag har ingen aning. Fråga mig inte, behöver väl bara ventilera lite. Spy upp en och en annan känsla och tanke. Det kan nog vara bra ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar