9.09.2013

Jag erbjöd någon handen


Låser in mig på toaletten, tittar i spegeln med gråten i halsen. Panik. Är arg på allt. Alla är idioter och allt är fel. Vill vara ifred. Fast nej, det vill jag inte alls.. Kom hit och håll mig sällskap.
Nej låt mig vara.
Kan inte ens få mig till att fejka ett leende. Jo där kom det, ett litet. Bra. Fortsätt.
Torkar tårarna innan jag går ut, drar fingrarna igenom håret och sänker huvudet, ser ner på mina skor. Vänster, höger, vänster, höger. Andas. Vänster, höger.

Jag går igenom löven som faller från träden

Tankar tar över idag, igår, imorgon. Jag klarar det inte, snart tar det stopp. På riktigt.

2 kommentarer:

  1. Jag behöver dig och du vet det.

    SvaraRadera
  2. fortsätt, när mörkret kommer och allt gör ont

    (jag håller dig i handen, var inte rädd)

    SvaraRadera