9.08.2013

Jag tänker aldrig på dig, bara ikväll

jagoda, älskling / ska se håkan i vinter

Jag åkte till Jagoda igår, kom hem idag. Att kunna sitta knäpptysta i en soffa, och fortfarande ha det kul är nog det finaste.

Jag undrar vad du tycker om mig nu

Har sår på händerna, de svider. Katterna tycker om att riva på mina händer och tugga på mina fingrar. Vet inte riktigt varför?

Vi såg på skräckfilm igår kväll, har blivit bättre på det det senaste året märkte jag. Eller så var det bara så att filmen inte var särskilt läskig. Är inte helt säker. 
Jag somnade till slut, med Alice på ena sidan om mig och Jagoda på den andra. Vaknade flera gånger under natten, och nästan varje gång höll jag på att rulla in i Jagoda. Kändes inte så smidigt även fast jag övervägde att lägga mig tätt intill.

Jag har inga starka armar att bära dig på, jag är inte mycket att titta på. Men du kommer aldrig behöva ljuga igen och du kommer aldrig behöva se mig, ligga död på vägen

Vill tillbaka till henne nu, nu nu nu. Vill inte vara ensam, med mina tankar. Jag kan ju trösta mig med att min tröja luktar som henne iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar